Klondike City

Erastus Brainers is de meeste belangrijke influencer geweest van Klondike City. Zonder hem waren de Goldrush en Klondike City minder groots de geschiedenisboeken ingegaan. Hij was een man van de wereld die op jonge leeftijd al grote delen van de wereld had bereisd. Op 19 jarige leeftijd was hij afgestudeerd aan Harvard.


patience-solitaire-klondike-game-logo
Klondike Solitaire
mochelen
Mochelen
pasjans
Pasjans
patience-windows-xp-logo
Patience Windows
klondike-city
Klondike City
klondike-solitaire-frvr-game-logo-200x200
Patience FRVR
golf-solitaire
Golf Solitaire
casino-patience-game-logo-200x200
Casino Patience
Casino-solitaire-logo-200x200
Casino Solitaire
spider-solitaire-frvr
Spider FRVR
Spider-solitaire-spel-icoon-200x200
Spider Solitaire
spider-solitaire-windows
Spider Windows
tripeaks-solitaire-logo-icoon-spel-200x20
Tripeaks Solitaire
Solitaire-master-game-logo-200x200
Solitaire Master
Solitaire-TriPeaks-Harvest-game-logo-200x200
Tripeaks Harvest
freecell-windows-spel-icoon-200x200
Freecell Windows
pyramid-solitaire-code-this-lab-game-logo
Pyramid Solitaire
tripeaks-solitaire-yizhiyuan-game-logo
Tri Peaks Solitaire
Solitaire-TriPeaks-Garden-inlogic-game-logo-200x200
Tripeaks Garden
tripeaks-solitaire-daily-shockwave-game-logo
TriPeaks Daily
Solitaire-Story-Tripeaks-2
Tripeaks Story 2
freecell-big-spel-icoon-200x200
Freecell BIG
freecell-blue-spel-icoon-200x200
Freecell Blue
freecell-christmas-spel-icoon-200x200
Freecell Christmas
freecell-solitaire-classic-spel-icoon-200x200
Classic Solitaire
freecell-classic-spel-icoon-200x200
Freecell Classic
freecell-spelen- free-cell-solitaire
Freecell Solitaire
freecell-daily-schockwave-spel-icoon-200x200
Freecell Daily
freecell-solitaire-time-spel-icoon-200x200
Freecell Time
rummy-overige-kaartspellen-icoon
Rummy
american-blackjack
American Blackjack
red-tiger-blackjack
Blackjack
American-roulette
Roulette
casino-war
Casino War
casino-holdem
Casino Hold’em
let-it-ride
Let it Ride
casino-stud-Poker
Stud Poker
video-poker-jacks-or-better
Video Poker
bingo-rush
Bingo Rush
bingo-75-200x200
Bingo 75
bingo-90
Bingo 90
Majong-Titans
Mahjong Titans
Mahjong-cards-spel-icoon-200x200
Mahjong Solitaire
Mahjong-classic-spel-icoon-200x200
Mahjong Classic
Mahjong-deluxe-spel-icoon-200x200
Mahjong Deluxe
Mahjong-real-spel-icoon-200x200
Real Mahjong
Mahjong-relax-spel-icoon-200x200
Mahjong Relax
Mahjong-Alchemy-spel-icoon-200x200
Mahjong Alchemy


Erastus Brainers

Zijn carrière begon als curator voor het Museum of Arts in Boston. In die hoedanigheid deed hij volgens de geschiedenis boeken zijn eerste ervaring op als promotor: hij moest op tour gaan om het museum te promoten bij de Europeanen. Zo kwam hij in Europa in contact met de Orde van St. John van Jeruzalem en de Orde van het Rode Kruis van Rome. Hij had verschillende titels als Ridder, tempelier en vrijmetselaar.

Na deze beleving richtte hij zich bij zijn terugkomst op journalistiek als redacteur. In de jaren trouwde hij de kleindochter van de befaamde politicus Jefferson Davies, die president was van The Confederate States (voormalige verenigde staten) van 1861 to 1865. Erastus Brainers verhuisde meerdere keren en sloot zich aan bij vele organisaties oa de Union League.

Klondike City Bureau of Information

In 1890 bracht zijn gezondheid hem naar Seattle, waar hij redacteur werd van The Press-Times. Ook daar was hij actief in het sociaal leven. In 1897 werd hij de secretaris van het Bureau of Information van Seattle. Hij had een vlotte pen en had niet alleen landelijk maar ook buiten de landsgrenzen heel veel al dan niet professionele connecties opgebouwd. Met deze bagage begon hij een publiciteitscampagne om Seattle op de internationale kaart te zetten. Zijn belangrijke paradepaardje was Klondike City en de Klondike Gold Stormloop. Mr Brainers had een vooruitziende blik dat Klondike City in haar uppy de toeloop van goudzoekers niet aan zou kunnen. Hij bombardeerde daarom Seattle met haar haven als belangrijkste stop plaats op weg naar of terug van Klondike City.



He sold the Klondike City

Hij bedacht het verdienmodel dat we nu kennen als de Kamer van Koophandel. Het Bureau of Information zorgde voor extra economie en in ruil moest de lokale middenstand een contributie afdragen. Het Bureau of Information was dus verantwoordelijk voor het aantrekken van de nieuwe handel. Hoe meer bekendheid, hoe groter de toeloop en hoe welvarender Seattle en Klondike City zouden zijn.

Meneer Brainers gebruikte zijn kennis en kunde om dit doel te verwezenlijken. Hij moedigde lokale kranten en tijdschriften aan te schrijven over Klondike Goldrush. Hij adverteerde niet alleen in streekkranten en populaire tijdschriften, maar ook in de landelijke media zoals in de New York Times. Hij liet wegenkaarten maken die als advertentie werden gebruikt, waar alle grote treinverbindingen vanuit heel de VS en Canada werden afgebeeld. De verbinding via andere omliggende steden werden weggelaten. Hij zorgde voor kant en klare pakketreizen met tussenstops, hotels etc voor kort verblijf en lang verblijf. Nu lijkt dit allemaal niet heel veel spannends maar in die tijd van de postduiven was dit zeer vernieuwend, op zulk een grote schaal een strategische marketingcampagne op te zetten.

Verder lobbyde hij in op zijn eigen netwerk wereldwijd om hen aan te moedigen te schrijven over Seattle als toegangspoort tot Klondike City. Hij deed dit zelfs op nationaal niveau en over de landgrenzen heen. Zelfs slechte berichten beschouwde hij als berichten: reclame is reclame.

He sold the Klondike. En menig auteur heeft hier boeken over geschreven die nog steeds veel gelezen zijn.